Pakun lahendusena välja mõned visuaalsed ülekirjutamisvõtted, mis lasevad konkreetsesse interjööri loodud originaalkunstiteosel omal kohal edasi eksisteerida ja samas tänasesse päeva sisuliselt sobituda. Kõigi pakutud ülekirjutamisvõtete visuaalne kujutis on sarnane, tulenedes maalil oleva agressorriigi võimusümboolika eemaldamise ja kujutatud koha anonüümseks muutmise soovist.
Visuaalseid ülekirjutamis võtteid on mitu, sest tehnilisi ja rahalisi võimalusi polnud lähteülesandes täpsustatud.
Visandid (tööpealkirjadega) “Peegel”, “Pisarad”, “Korrektuur”, “Vari”.
“Korrektuur”
Maha kriipsutamisest moodustuv pitsi meenutav struktuur vastandub oma visuaalses õrnuses maalil kujutatud režiimile. Kujutis on joonistatud maali ees olevatele klaaspaneelidele. Juhul kui maalipinda ontehniliselt võimalik katta mingi alusmaterjaliga ilma, et originaal permanentselt kahjustuks, siis on mõeldav ka otse maali pinnal võimusümbolite maha/läbi kriipsutamine.

“Vari”
Eelmiste kavanditega võrreldes sulandub rohkem ruumi, kaob ruumis, äratab vähem tähelepanu. Kujutise värvitoon sama, mis ruumi seinapind (et sulanduks). Juhul kui maali pinda on tehniliselt võimalik katta mingi alusmaterjaliga ilma, et originaal permanentselt kahjustuks, siis on mõeldavka otse maalipinnal võimusümbolite katmine.
Vormistuslikult saaks olla teostatud ka kui:
1. Pildiraam (puidust, tamm);
2. Klaaspaneelidele joonistatud kujutis;
3. Originaalmaali ette alusraamile pingutatud erikujuline kangas/lõuend/plaatmaterjal.


“Peegel”
Peegelmaterjali (või muu peegeldava pinnaga materjal) kasutamine asetab lisakihina maalil kujutatud vaate peale (kirjutab üle) olemasoleva ruumi ja valguse, hetke situatsiooni. Reaalse ruumi peegeldus ja peegelpind on muutuvad. Muutuses on avatust ja kihilisust, must-valgele maailmavaatele vastandumist. Tegemist pole enam konkreetse kohaga ega ka midagi konkreetset kujutava vormiga. See on samal ajal täidetud ja tühi ruum. Originaal teose sisulise raskus juures lubab tekkinud abstraktne vorm ka vabamat fantaasia lendu ja teatud kergust. Peegeldused minevikust saavad olevikuga üle kirjutatud.



“Pisarad”
Joonistatud maali ees olevale klaaspinnale või savist objektidena (x kogus pisaraid, kinnituvad maali ees olevale metallist konstruktsioonile). “Pisarate” valmistamine saaks olla kollektiivne looming ja arutelu. Pisarad olnud olukorra keerukuse ja raskuse tähistajatena aga ka vastandumine “tugevale” agressorile. Julgus olla haavatav. Kurbuse pisaratest saavad rõõmupisarad, vabastavad pisarad, vabastajad pisarad.

